ΜήνυμαΒιογραφικόΦωτογραφικό ΥλικόΗλεκτρονικά ΒιβλίαΕκδόσειςΆρθρα - ΜελέτεςΟμιλίεςΝτοκουμένταΙστορικάΝΕ ΓράμματαΣύνδεσμοιΕπικοινωνία
Συνεχίζονται από το Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης (ΚΣΕΔ) της Κυπριακής Δημοκρατίας οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του Λιβάνου για τον εντοπισμό ναυαγών

 

 

 

ΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΜΕΛΛΟΝ

 

Λάρκος Λάρκου

 


Στις 16 Σεπτεμβρίου 2010 το Κέντρο Συντονισμού, Έρευνας και Διάσωσης (ΚΣΕΔ) της Κυπριακής Δημοκρατίας έλαβε πληροφορία από τη διοίκηση της Λιμενικής και Ναυτικής Αστυνομίας ότι στη θαλάσσια περιοχή του
Nissi Beach στην Αγία Νάπα «αγνοείτο άντρας 65 χρόνων, λιβανικής καταγωγής». Σύμφωνα με το ΚΥΠΕ (17/9/10) «κινητοποιήθηκαν το ελικόπτερο της Αστυνομίας και δύο άκατοι της Λιμενικής και Ναυτικής Αστυνομίας στο πλαίσιο του ΚΣΕΔ και ο λιβάνιος βρέθηκε σώος σε ακτή κοντά στο Nissi Beach».

 

Προηγήθηκε άσκηση  του ΚΣΕΔ το 2009. Το ΚΥΠΕ μας ενημερώνει ότι «συνεχίζονται από το Κέντρο Συντονισμού Ερευνας και Διάσωσης (ΚΣΕΔ) της Κυπριακής Δημοκρατίας οι έρευνες στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά του Λιβάνου για τον εντοπισμό ναυαγών. Χθες, στις 6:00 το βράδυ, το Κέντρο Επιχειρήσεων της Ειρηνευτικής Δύναμης για το Λίβανο ενημέρωσε το ΚΣΕΔ ότι το κρουαζιερόπλοιο DANNY FII υπό παναμαϊκή σημαία βυθίστηκε 15 ναυτικά μίλια ανοιχτά του Λιβάνου, ή 105 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά του αεροδρομίου Λάρνακας. Το ναυάγιο έγινε εκτός της περιοχής έρευνας και διάσωσης της Κυπριακής Δημοκρατίας και εκτός της περιοχής ευθύνης του Λιβάνου και το Τακτικό Στρατηγείο της Ειρηνευτικής Δύναμης του Λιβάνου ζήτησε τη συμβολή της Κυπριακής Δημοκρατίας με πτητικά μέσα. Το ΚΣΕΔ ανταποκρίθηκε άμεσα και στάλθηκαν στην περιοχή δύο ελικόπτερα της Μονάδας Αεροπορικών Επιχειρήσεων της Αστυνομίας Κύπρου και ένα ελικόπτερο των Βρετανικών Βάσεων. Στο κρουαζιερόπλοιο, σύμφωνα με τις πληροφορίες, επέβαινε μόνον το πλήρωμα και, από τα 83 μέλη του, στα οποία δεν συμπεριλαμβάνονται Ελλαδίτες ή Κύπριοι, διασώθηκαν 38 ναυαγοί, 4 βρέθηκαν νεκροί, ενώ άλλοι 41 αγνοούνται». 

 

Τα στοιχεία που αναφέρει το ΚΥΠΕ είναι μέρος του σεναρίου της άσκησης. Το ναυάγιο έγινε εκτός της περιοχής έρευνας και διάσωσης της Κύπρου, αλλά η Κύπρος με την ιδιότητα του μέλους της ΕΕ ανέλαβε την ευθύνη που της αναλογούσε στα πλαίσια της πολιτικής έρευνας και διάσωσης της ΕΕ και έπραξε τα δέοντα. Ασφαλώς το σενάριο πήγε περίφημα, αλλά ορισμένες παρατηρήσεις παραμένουν χρήσιμες για τα επόμενα βήματα, είτε επί χάρτου, είτε στην πραγματικότητα:

 

Α Στάλθηκαν «δύο ελικόπτερα της Μονάδας Αεροπορικών Επιχειρήσεων της Αστυνομίας Κύπρου». Δεν είναι αρκετό να είμαστε ακόμα στην εποχή των «δύο ελικοπτέρων». Χρειάζεται η Κύπρος να αποκτήσει νέα, πιο σύγχρονα και περισσότερα μέσα στα πλαίσια της ανάπτυξης της πολιτικής Ερευνας και Διάσωσης της ΕΕ. Η γεωγραφική θέση της νήσου το επιβάλλει.

 

Β Είναι πραγματικό ανεξήγητο η Κυπριακή Δημοκρατία να στέλλει δύο ελικόπτερα και οι βρετανικές βάσεις έναν! Η Κύπρος διαθέτει την οικονομική δυνατότητα να αυξήσει την παρουσία της και να κάνει πιο αισθητή την πολιτική της αξία. Είναι θέμα ιεράρχησης των αναγκών της: η ισχυρότερη παρουσία στην περιοχή μας, η επιρροή της Λευκωσίας στις Βρυξέλλες στον τομέα αυτό επιτυγχάνεται με επενδύσεις, με σχέδιο και με κατάλληλη επικοινωνιακή υποστήριξη.

 

Γ Σε σχέση με τις προσπάθειες για επίλυση του κυπριακού –και σε συνεννόηση με τις Βρυξέλλες- είναι σημαντικό η ε/κ πλευρά να πείσει για την αναγκαιότητα η Κύπρος να διατηρήσει έναν αριθμό παράκτιων δυνάμεων που θα εργάζονται στις πολιτικές Έρευνας και διάσωσης της ΕΕ και αυτές οι δυνάμεις να ανήκουν στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση. Η γεωγραφία και η πολιτική το εισηγούνται. Τα κοινά ευρωπαϊκά συμφέροντα έχουν σαφές περιεχόμενο και όσοι τα προωθούν κερδίζουν πόντους για την κατανόηση του ευρύτερου κοινοτικού συμφέροντος σε μια πολύ σημαντική περιοχή της Α. Μεσογείου.


AmazingCounters.com