ΜήνυμαΒιογραφικόΦωτογραφικό ΥλικόΗλεκτρονικά ΒιβλίαΕκδόσειςΆρθρα - ΜελέτεςΟμιλίεςΝτοκουμένταΙστορικάΝΕ ΓράμματαΣύνδεσμοιΕπικοινωνία
pafosairport

 

ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΩΝ ΠΤΗΣΕΩΝ

 

Λάρκος Λάρκου

 

Οι Κυπριακές Αερογραμμές (ΚΑ) αποφάσισαν να αναστείλουν τις πτήσεις τους στη γραμμή Λάρνακα-Αθήνα μέσω του αεροδρομίου της Πάφου στο τέλος Μαρτίου. Όπως εξήγησε ο εκπρόσωπος τύπου των ΚΑ Κ. Κυριάκου η συγκεκριμένη πτήση είναι οικονομικά ασύμφορη αφού την προτιμούν ολοένα και λιγότεροι επιβάτες. Ο Δήμαρχος Πάφου Σ. Βέργας διαφώνησε με την απόφαση και κάλεσε τη Συντονιστική Επιτροπή Κομμάτων και Οργανώσεων Πάφου σε κινητοποίηση με στόχο να πείσουν τις ΚΑ να αναθεωρήσουν την απόφασή τους.

 

Αυτή η εξέλιξη δείχνει ότι αποφάσεις που είχαν ληφθεί στο παρελθόν με κριτήριο την εξυπηρέτηση τοπικών ιδιαιτεροτήτων, δεν φαίνεται να ικανοποιούν τις πραγματικές συνθήκες σήμερα. Η αίσθηση που προέβαλλαν ορισμένες επαρχίες ότι είναι «αδικημένες» στην αναπτυξιακή διαδικασία, κατέληγε μερικές φορές σε αποφάσεις στη Λευκωσία που επεδίωκαν την ικανοποίηση τους με ανορθολογικά κριτήρια. Έτσι αντί να λυθούν προβλήματα και να αναπτυχθούν δράσεις με συνολική οπτική όπως  λ.χ. η έγκαιρη ανάπτυξη ενός πλήρους οδικού δικτύου ανάμεσα στις πόλεις, προτιμήθηκαν λύσεις που έχουν οδηγήσει στα σημερινά προβλήματα.

 

 Η απόφαση των ΚΑ για μείωση της επιβατικής κίνησης στο αεροδρόμιο Πάφου, δείχνει ότι οι αποφάσεις που δεν είχαν στρατηγικό σχεδιασμό αλλά ευκαιριακή σύνδεση με την τοπική ιδιαιτερότητα, δεν αντέχουν στο χρόνο. Το κόστος λειτουργίας τόσο του Αεροδρομίου Πάφου, όσο και του λιμανιού της Λάρνακας αποτελεί μια κατάσταση πραγμάτων που οδηγεί σε αδιέξοδα όπως βεβαιώνουν οι διαμαρτυρίες των κατοίκων της Πάφου και η ελλειμματική λειτουργία του λιμανιού της Λάρνακας. Σήμερα φαίνεται ότι όλοι έχουν δίκαιο. Δεν είναι όμως αυτή η αλήθεια: ο σχεδιασμός γύρω από τα μεγάλα έργα υποδομής της Κύπρου χρειάζεται μακροπρόθεσμο πλάνο για να μην καταλήξουμε ξανά σε γεγονότα όπως τα σημερινά ανάμεσα στις ΚΑ και τους πολίτες της Πάφου. Κάθε χώρα επιδιώκει να καταστεί παίκτης στην εποχή του σκληρού ανταγωνισμού. Συνεπώς όσες χώρες  δεν έβλεπαν μπροστά, σήμερα αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα και διατρέχουν τον κίνδυνο να δουλεύουν με «μερική απασχόληση» στην επικίνδυνη ζώνη.


AmazingCounters.com