ΜήνυμαΒιογραφικόΦωτογραφικό ΥλικόΗλεκτρονικά ΒιβλίαΕκδόσειςΆρθρα - ΜελέτεςΟμιλίεςΝτοκουμένταΙστορικάΝΕ ΓράμματαΣύνδεσμοιΕπικοινωνία
Το ενδεχόμενο «μελλοντικής συνεργασίας» εξετάζουν η Ολυμπιακή και η Aegean, έχοντας ήδη ξεκινήσει τις σχετικές συζητήσεις

 

 

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΑΙΘΕΡΕΣ

 

Λάρκος Λάρκου

 

Οι πληροφορίες από την Αθήνα κάνουν λόγο για το ενδεχόμενο «μελλοντικής συνεργασίας» ανάμεσα στην  Ολυμπιακή και την Aegean. Σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση των δύο αεροπορικών εταιρειών, «έχουν λάβει χώρα μεταξύ των βασικών μετόχων των εταιριών OLYMPIC AIR και ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε. συζητήσεις για πιθανή μελλοντική συνεργασία χωρίς ωστόσο να υπάρχει ακόμη κάτι συγκεκριμένο που να μπορεί να ανακοινωθεί». 

Δημοσιογραφικές πληροφορίες αναφέρουν την πιθανότητα συγχώνευσης των δύο εταιρειών σε «ισότιμη βάση» και τη δημιουργία μίας εταιρείας με το όνομα
Olympic Air, η οποία, στην ουσία, θα έχει το μονοπώλιο της ελληνικής αγοράς. Οι πληροφορίες θα αποδειχθούν βάσιμες ή όχι πολύ σύντομα. Αν αυτά ενδιαφέρουν την ελληνική αγορά, στην Κύπρο η συζήτηση παραμένει ακέφαλη. Οι δύο υπό κρατικό έλεγχο εταιρείες, οι Κυπριακές Αερογραμμές και η Eurocypria βρίσκονται στο χείλος της οικονομικής καταστροφής έχοντας συσσωρεύσει τεράστια ελλείμματα. Η κυβέρνηση δεν έχει εισηγηθεί κάτι, απλά καταγράφει την πτωτική πορεία και των δύο. Ο πρόεδρος του ΔΣ των ΚΑ Κ. Λαζαρίδης πρότεινε τη «συγχώνευση» της Eurocypria στις ΚΑ κάτι που απέρριψε η ηγεσία της δεύτερης. Το ζήτημα ασφαλώς δεν είναι τι προτείνει η μια ή η άλλη εταιρεία αλλά το τι εισηγείται η κυβέρνηση.  Έως τώρα ακούει τη συζήτηση αλλά δεν πήρε αποφάσεις. Εάν για την Ελλάδα οι δύο μεγάλες εταιρείες συζητούν τη μελλοντική συνεργασία τους, είναι μάλλον απίστευτο να βλέπεις δύο υπό κρατικό έλεγχο εταιρίες στην Κύπρο να μην μπορούν να κουβεντιάσουν τα στοιχειώδη. Εκτιμώ ότι ως πρώτο βήμα οι δύο κυπριακές αεροπορικές εταιρίες χρειάζεται να γίνουν μία. Το κόστος λειτουργίας να μειωθεί χωρίς να χάσουν την εσωτερική λειτουργική αυτονομία τους όπως κάνει έως σήμερα  η Aegean με το βασικό και τον ναυλομένο στόλο της.

 

Χρειάζεται πολιτική θέληση για αλλαγές προτού είναι πολύ αργά. Ο κυπριακός αερομεταφορέας δεν μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί πάνω σε τεράστια ελλείμματα, με πρότυπα λειτουργίας μιας άλλης εποχής. Οι ΚΑ πετούν ψηλά, άρα βλέπουν. Δεν μελετούν τι γίνεται με αεροπορικές εταιρείες που κλείνουν; Δεν αναλύουν τους κανονισμούς που επιβάλλει η ΕΕ;  Δεν βλέπουν παραδείγματα που είναι δίπλα μας, άλλοτε προς αποφυγή και άλλοτε προς αξιοποίηση;



AmazingCounters.com