Ψηφιακή ατζέντα και εκπαίδευση
Αντιπρόσωποι της Κύπρου από το Τμήμα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Λειτουργός Πληροφορικής από το Τμήμα Υπηρεσιών Πληροφορικής του Υπουργείου Οικονομικών έλαβαν μέρος στη συζήτηση και έδωσαν στη δημοσιότητα σχετική ανακοίνωση όπως προβλήθηκε στο ΚΥΠΕ. Εκπρόσωποι από ευρωπαϊκούς θεσμούς από 12 κράτη μέλη κατά τη διάρκεια συζήτησης για την Ψηφιακή Ατζέντα συζήτησαν την «ανάγκη ενός κοινού ευρωπαϊκού ορισμού και του προσδιορισμού κοινών δεικτών ψηφιακού αλφαβητισμού». Η συζήτηση τελούσε υπό την αιγίδα της Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ν. Κρόες και φιλοξενήθηκε από τον Ευρωβουλευτή Σ. Κέλλυ. Αντικείμενο της συζήτησης ήταν η πρόοδος και οι προτεραιότητες στην εφαρμογή των πεδίων δράσης της Ψηφιακής Ατζέντας για την Ευρώπη στον τομέα «Ψηφιακός Αλφαβητισμός, ψηφιακές δεξιότητες και ψηφιακή ένταξη (e-inclusion)».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση «οι ομιλητές υπογράμμισαν την ανάγκη για ένα κοινό ευρωπαϊκό ορισμό και κοινούς δείκτες ψηφιακού αλφαβητισμού. Η Ν. Κρόες ανέφερε ότι «η ψηφιακή παιδεία είναι ένα ζήτημα δικαιοσύνης και της πρόσβασης σε ευκαιρία, ένα κοινωνικοοικονομικό θέμα ». Αντιπρόσωποι των κρατών μελών υποστήριξαν ότι η ψηφιακή παιδεία πρέπει να είναι ένα στοιχείο ενσωματωμένο σε όλες τις εθνικές πολιτικές, από την εκπαίδευση στις υποδομές, καθώς αποτελεί το θεμέλιο της «Ψηφιακής Ατζέντας».
Κρίνω ως ιδιαίτερα σημαντική την επισήμανση της Σ. Κέλλυ που συνέδεσε τις ψηφιακές δεξιότητες για την απασχόληση και την ανάπτυξη, λέγοντας ότι «στο μέλλον 18 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην Ευρώπη θα εξαρτηθούν από τους Ευρωπαίους που έχουν ψηφιακές δεξιότητες». Σύμφωνα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ιδρύματος ECDL «το μέλλον της Ευρώπης είναι ψηφιακό και η ανάπτυξη του ψηφιακού μέλλοντος βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό στα χέρια των εκπροσώπων των κρατών μελών που συγκεντρώθηκαν στη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης».
Αυτές οι επισημάνσεις αφορούν απολύτως την Κύπρο και γι’ αυτό κάθε συζήτηση αυτού του είδους πρέπει να αξιοποιείται από τις συνιστώσες της κυπριακής πολιτείας, τους κοινωνικούς εταίρους και τους σχεδιαστές εκπαιδευτικής ή και αναπτυξιακής πολιτικής. Υπάρχει πρόοδος, πολλοί τομείς σε διάφορα επίπεδα έχουν βελτιωθεί. Χρειάζεται ένα πιο ολοκληρωμένο σχέδιο γύρω από την ψηφιακή παιδεία, αξιοποίηση εξωτερικής τεχνογνωσίας, έλεγχος στην εφαρμογή της, συνεργασίες ανάμεσα στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, συνεργασίες με Πανεπιστήμια κλπ. Η Κύπρος χρειάζεται να τρέξει με πιο γρήγορους ρυθμούς στο μαραθώνιο που προωθεί τις ψηφιακές δεξιότητες και την ψηφιακή ένταξη. Αποτελεί ένα ισχυρό αναπτυξιακό πλεονέκτημα και συνιστά σαφή ενδυνάμωση της Κύπρου μέσα στην ΕΕ και στη γύρω περιοχή.