Τα νέα ελληνικά σε παλαιά κυπριακά
Το ρεπορτάζ ανήκει στην εφημερίδα «Ο Φιλελεύθερος» και δημοσιεύτηκε στις 23 Ιουνίου: «τις χειρότερες βαθμολογίες των τελευταίων ετών, έδωσαν οι φιλόλογοι που διόρθωσαν τα φετινά γραπτά των Νέων Ελληνικών. Όπως όλα δείχνουν, ο μέσος όρος των υποψηφίων εξασφάλισε περίπου οκτώ στα είκοσι. Η νέα παταγώδης αποτυχία στα Νέα Ελληνικά, σημειώνεται στον απόηχο των αντιδράσεων για το πολυσυζητημένο θέμα της έκθεσης, περί το τέλος των ψευδαισθήσεων και για άλλη μια φορά, θέτει το υπουργείο Παιδείας σε δύσκολη θέση. Συγχρόνως, επαναφέρει τα αναπάντητα ερωτήματα, για τη δομή και το περιεχόμενο των εξεταστικών δοκιμίων.
Υπενθυμίζεται ότι οι μέσοι όροι του μαθήματος κατά την προηγούμενη πενταετία ήταν: 9,48 κατά την περσινή χρονιά, 9,52 το 2013 και 8,88 το 2012. Το 2011, οι υποψήφιοι μόλις που κατάφεραν να περάσουν τη βάση, αφού έγραψαν 10,07, ενώ το 2010 ο μέσος όρος ήταν 9,95.
Τονίζεται ότι οι αρχικές βαθμολογίες λαμβάνονται υπόψη για σκοπούς έκδοσης του απολυτηρίου. Σημειώνεται ότι από τους 8.619 υποψήφιους, οι 5.902 (ή ποσοστό 68%) διεκδικούν θέση στη δημόσια Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι υπόλοιποι 2.717 συμμετείχαν στις εξετάσεις μόνο για απόλυση από το Λύκειο/ Τεχνική Σχολή».
Η εφημερίδα με το ρεπορτάζ επαναφέρει στη δημόσια συζήτηση το καθιερωμένο σχόλιο μόλις ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων στο μάθημα των Νέων Ελληνικών. Έκπληξη, απορία, 5-6 άρθρα και τέλος. Ξανά του χρόνου. Αλλά έτσι βουλιάξαμε -στην οικονομία, στις διεθνείς αξιολογήσεις, στον ανταγωνισμό, στην εποπτεία για όσα πήγαιναν στραβά και κάποιοι έπρεπε να προβλέπουν!
Με τη σιωπή, συνεχίζουμε έναν τρόπο ερμηνείας των πραγμάτων που μας οδηγεί στις ίδιες διαπιστώσεις, στην επανάληψη της ίδιας πρακτικής, στην τυποποιημένη κουλτούρα της αδράνειας μπροστά σε μεγάλα ζητήματα της κυπριακής παιδείας. Έχω γράψει ανάλογα άρθρα για το ίδιο ζήτημα αφού τι ίδιο επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο. Φέτος προτιμώ να πω αυτό που αναλογεί πλήρως στο Υπουργείο Παιδείας: φτάνει πια αδράνεια, ρωτήστε ειδικούς, κάντε μια έρευνα κάτω από την εποπτεία πανεπιστημιακών αυτού του κλάδου, βρέστε μερικές από τις αιτίες αυτού του αδιανόητου φαινομένου, αξιολογήστε και εφαρμόστε κάποιες αλλαγές στο μάθημα, στο πρόγραμμα, στον τρόπο διδασκαλίας! Οι (μόνο) διαπιστώσεις βλάπτουν σοβαρά την παιδεία! Κάντε κάτι, αυτός πρέπει να είναι ο ρόλος του Υπουργείου: επιτελικός!