Το τέλος της Eurocypria
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 4 Νοεμβρίου απέρριψε την πρόταση της Κυπριακής Κυβέρνησης για συγχώνευση των Κυπριακών Αερογραμμών με την Eurocypria. Ετσι το θέμα πήρε ανεξέλεγκτες διαστάσεις γιατί η κυβέρνηση δεν είχε προετοιμαστεί για αυτό το ενδεχόμενο. Έτσι κάτω από τα νέα δεδομένα χρειάζεται να ληφθούν επείγοντα μέτρα για την επόμενη μέρα. Είναι ηλίου φαεινότερο ότι ο αρμόδιος Υπουργός Χ. Σταυράκης δούλεψε πρόχειρα, χωρίς πλάνο. Δεν προέβλεψε, δεν επεδίωξε να ενημερωθεί έγκαιρα από την ΕΕ και τα μέτρα που θα ανακοινώσει για τους 260 απολυμένους αφορουν ένα τετελεσμένο γεγονός.
Το μεγάλο κενό στην ανάλυση Σταυράκη που έφερε τα πράγματα σε αδιέξοδο αφορά την απουσία σοβαρής ανάλυσης γύρω από το άνοιγμα της αγοράς στις αερομεταφορές και την κατάργηση του κρατικού μονοπωλίου. Η Κύπρος δεν παρακολούθησε τις εξελίξεις αλλά έψαξε να λύσει τα προβλήματα με συνταγές από περασμένες δεκαετίες. Δεν της βγήκαν γιαί ήταν εκτός τόπου και χρόνου.
Οι Κυπριακές Αεογραμμές κατέγραψαν το πρώτο εξάμηνο του 2010 ζημιές που φτάνουν στα 26 εκατομύρια ευρω. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση και οι ΚΑ θα χρεοκοπήσουν αφού οι κανονισμοί της ΕΕ απαγορεύουν τις κρατικές επιδοτήσεις Πιστεύω ότι είναι καιρός να δούμε τα προβλήματα κατάματα και να πάρουμε σοβαρές αποφάσεις. Παλιοί γίγαντες των αιθέρων όπως οι ιταλικές, οι ιβηρικές και οι βρετανικές αερογραμμές αναζητούν εταίρους για να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση για να εξακολουθήσουν να είναι ανταγωνιστικοί στις συνθήκες που επιβάλλει η ΕΕ και ο παγκόσμιος ανταγωνισμός. Οι εταιρίες χαμηλού κόστους προσφέρουν πιο ελκυστικές τιμές και μια από αυτές, η Ryian Air, έκανε στις 5 Νοέμβρη την πρώτη πτήση Λάρνακα- Βρυξέλλες με σχεδόν 200 επιβάτες. Το πεδίο γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο για τις Κυπριακές Αερογραμμές. Χρειάζονται θαρραλέες αποφάσεις, διαφορετικά θα ακολουθήσουν την αδιέξοδη πορεία της Eurocypria. Η αναζήτηση ενός στρατηγικού επενδυτή για τις Κυπριακές Αερογραμμές αποτελεί την καλύτερη λύση. Κάθε διστακτικότητα μπορεί να κάψει και αυτή την επιλογή.